Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Rolf - 20 januari 2009 10:58

Hej!

För Dig som läser det här kanske det kan vara bra att veta att det finns  en tidigare liten skrift av mig, som heter Kyrkoherden träffas. Vill Du kan Du beställa den hos mig.  I den berättar jag om mig, mitt liv och min familj. Jag berättar hur jag kom till tro och vad som hände sen. 

En uppmaning  som man kan få ibland som kristen är:  "Håll dig till verkligheten!"


Det händer att man som kristen blir uppmanad av icke troende att hålla sig till verkligheten. Särskilt om man säger att man tror på Bibeln så som det står.  Längre fram har jag skrivit om just detta. 

 

Något som bidrar till att den icke troende upplever  kristen tro  verklighetsfrämmande, är att han  s a k n a r   e r f a r e n h e t  av umgänget med Gud. Den erfarenheten hör ju inte till vad de är vana vid. För den troende finns det både ökentider och blomstringsperioder.  Den troende  beder och han upplever bönhörelse. Bönhörelse är att Gud dels hör bönen man ber och   dels att Han ger en vad man har bett om. Ibland ger Han något annat än just det man ber om.  Men det brukar inte vara svårt att förstå vilken bön som det är svaret på.
 Vi kanske se här inne till en fortsättning.  Välkommen igen!  Rolf  
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards